W ostatnim czasie trafił do mnie nowy komputer ze stajni Hewlett-Packard a mianowicie HP 15s-eq1029nw. Komputer mający zaledwie 2 miesiące dostałem z objawem „uszkodzonych głośników”. Dziecko oglądało bajkę i podczas oglądania przestał grać dźwięk. Co ciekawe żadne próby reinstalacji, czy też instalacji innych sterowników nie przyniosły efektu.
Podłączone inne – zewnętrzne głośniki czy słuchawki przez gniazdo Jack oczywiście działają. Przełączanie w Panelu sterowania źródła dźwięku w zakładce odtwarzanie również nie przyniosło żadnego efektu. W pierwszej chwili pomyślałem o uszkodzonym gnieździe jack, które nie przełącza dźwięku na laptop po wyjęciu jack-a. Po kontakcie z infolinią techniczna HP uzyskałem informację, iż faktycznie w tej serii laptopów występuje opisany przeze mnie problem i jest jedno co prawda na chwile obecną nie koniecznie „na zawsze” rozwiązanie ponieważ po ewentualnej aktualizacji systemu objaw może wrócić. Niemniej jednak nie wątpliwym plusem tego rozwiązania jest czas konieczny na „naprawienie” usterki.
Aby „naprawić” dźwięk na głośnikach wbudowanych należy:
1) Kliknąć prawym przyciskiem myszy na „Ten komputer” -> wybrać właściwości
2) W wyświetlonym oknie po prawej stronie wybrać „Menadżer urządzeń”
3) Kontrolery dźwięku, wideo i gier, rozwinąć listę i wybrać Realtek(R) Audio i na nim właściwości
4) Przejść do zakładki „Sterownik” i wybrać „Aktualizuj sterownik”
5) Wybieramy „Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu sterowników”
6) Pozwól mi wybrać z listy dostępnych sterowników na moim komputerze
7) Wybieramy „Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio”
8) Klikamy Dalej i potwierdzamy komunikat iż zdajemy sobie sprawę iż nie jest to zalecany sterownik
Dla lepszego zobrazowania kroków postępowania, zapraszam do galerii zdjęć z wykonania powyższej procedury.